top of page

Mi az a vizuális identitás és hogyan védi a márkáját a védjegy és az arculat?

Egy márka sem marad ugyanaz. A vizuális identitás sokszor változik. Követi a trendeket, mindig van ráncfelvarrás. Ha van mögötte tudatos stratégia, jól meghatározott célcsoport, pozíció és erős márkavédelem az esztétikai elemek változása nem befolyásolja a jogi és üzleti védelmet. Sőt könnyebb a védjegyet erősíteni, könnyebb megvédeni is, ha kell.



Miért fontos a vizuális identitás a védjegy és márkavédelem szempontjából?


Egy következetes arculat segít az ügyfelek fejében egyértelmű, felismerhető képet kialakítani. Ha Ön tudatosan építi fel a logót, színeket, betűtípusokat, azokat védjegyként is könnyebb levédetni, és hatékonyabban védeni a márkát. A vizuális identitás része a márkavédelemnek: az egyediség megelőzi a másolást, segít elhatárolódni a versenytársaktól. Mégis amit javasolunk, hogy ha nem a szín lesz a favorit, akkor mindig feketén és fehéren védje a logóját.


Mit érdemes átgondolnia arculattervezéskor?


Tükrözi-e a vállalkozása célcsoportját? Támogatja-e azt a piaci pozíciót, amit el akar érni? Eléggé különbözik-e a versenytársaktól, hogy védjegy szempontból is megállja a helyét? Könnyen megjegyezhető, jól használható-e online és offline felületeken is? A kreatív szavak mindig jók, de nem kell a jól megjegyezhető neveket sem elvetni.


Példa arra, hogyan támogatja a vizuális arculat a márkavédelmet és a védjegyet

Airbnb – vizuális arculat, amely védjeggyé vált


Az Airbnb vizuális újratervezése nem csupán esztétikai döntés volt. A logó, a színek, a szimbólum mögött világos stratégiai és márkavédelmi cél húzódott meg: a vendégélmény, az összetartozás, a globális közösség hangsúlyozása. Az új arculat védjegyként is jól levédhető lett, és ma már szinte mindenki felismeri, aki látja.



Összefoglalva:


Egy vizuális arculat nemcsak szép kell legyen, hanem egyértelmű, megkülönböztethető, stratégiai és védhető.


A márkavédelem és a védjegy alapja az egyediség. Amit tudatosan felépített, azt jogilag is könnyebb megvédeni.


Ha szeretné megtudni, hogy hogy tudja a márkája optimális és ideális jogvédelmét biztosítani, töltse ki kötelezettség mentes űrlapunkat.



Comments


bottom of page