Miért fontos a brand stratégia és a védjegy a márkavédelemben?
- dr. Czirják-Nagy Ágota, LLM., MBA

- júl. 15.
- 2 perc olvasás
Egy erős márka sokkal többet jelent, mint egy szép logó vagy egy hangzatos szlogen. A márka kapocs, amely összeköti az ügyfeleket a vállalkozásával, még akkor is, amikor Ön nincs jelen. A piacon egyre kevésbé az számít, hogy Ön mit gondol magáról, sokkal inkább az, amit a vásárlói hisznek Önről. Nem elég pusztán arculati elemeket tervezni – stratégiai szemlélet nélkül egyetlen vizuális elem sem fog működni hosszú távon. A védjegye is épp ezt fogja megvédeni. A védjegy nem csupán jogi eszköz, hanem a brandstratégia szerves része.
Miért nem elég egy „szép logó” ha védjegyet szeretne?
A legtöbb vállalkozás úgy indul, hogy szüksége van egy logóra, weboldalra, névjegykártyára. Ezek fontos lépések, de ha nincsenek mögötte tudatos döntések, könnyen zsákutcába vezethetnek. Egy logó önmagában nem tud célt, irányt, értéket képviselni – csak akkor, ha egy világosan felépített márkastratégia áll mögötte.
A márka nem a vizualitással kezdődik. A márka az, amit az ügyfél érez, gondol, amikor Önről hall. Ennek kialakítása és formálása nem szerencse kérdése, hanem tudatos stratégiai munka.
Miért érték a márka, és miért gondolja erről a jog, hogy ezt kell védeni?
Egy jól felépített márka nemcsak az ügyfélszerzésben jelent versenyelőnyt, hanem a vállalkozása piaci értékét is növeli. A márkában összpontosul mindaz, amit évek alatt épít: bizalom, hitelesség, ismertség.
Épp ezt kell megvédenie is. A jog a következetesen felépített arculatot, nevet, hangot elismeri épp ezért javasolja le is védeni. Egy tudatos brandstratégia így nemcsak a marketingjének, hanem a jogi védelemének is az alapját fogja képezni.

Egy igazi márka nem csak egy terméket takar, hanem egy értéket, amit a vevő megvesz.
A Patagonia, mint outdoor márka, nem a logójával vált ismertté. A cég hosszú éveken át következetesen képviselt egy világos értékrendet: fenntarthatóság, természetvédelem, társadalmi felelősségvállalás. A vásárlók ezért nem csak kabátot vettek náluk, hanem azonosulnak egy szemlélettel. Ez a stratégia nemcsak a forgalmukat növelte, hanem olyan védjegyet épített számukra, amely ma már nemzetközi jogi szinten is szinte megkérdőjelezhetetlen.
Összefoglalva:
Egy jó brandstratégia nem csak pozícionál, hanem alap a jogvédelemre. Segít elkerülni, hogy mások másolják, félreértsék, elhappolják a nehezen megszerzett piaci helyét.
Érdemes úgy gondolnia rá, mint egy hosszú távú befektetésre: bizalom, hírnév, védelem – ezek mind abból születnek, amit ma tudatosan kezd el építeni.
Ha szeretné megtudni, hogy hogy tudja a márkája optimális és ideális jogvédelmét biztosítani, töltse ki kötelezettség mentes űrlapunkat.



Hozzászólások