top of page

Mitől lesz más, mint a konkurencia? A pozicionálás, a védjegy és a márkavédelem összefüggései

A legtöbb piacon ma már nem az győz, aki többet beszél magáról, hanem az, aki érthetőbben, tisztábban, egyedibben kommunikál arról, miért érdemes őt választani. A pozicionálás nem csupán marketingeszköz, hanem a hosszú távú márkastratégia alapköve. Egy világos pozíció nemcsak támogatja az ügyfélszerzést, hanem erősíti a védjegy és márkavédelem jogi alapját is.



Mi az a pozicionálás?


A pozicionálás azt jelenti, hogy tudatosan határozza meg, milyen helyet szeretne elfoglalni az ügyfelei fejében. Mivel az ügyfél fejében dől el minden. Egy világos pozíció megmutatja:

  • miben más, mint a többiek,

  • mivel kínál többet,

  • milyen értéket ad, amit más nem.


Ez a megkülönböztetés az alapja annak is, amiért érdemes a márkanevét levédenie és a védjegy oltalmát megszereznie.


Miért fontos ez a védjegy és márkavédelem szempontjából?


A tudatos pozicionálás segít egyedivé tenni az arculatot, a kommunikációt, az üzenetet. Amit egyedivé formált, könnyebben védhető jogilag is, könnyebb rá védjegyet szerezni. Egy összetéveszthetetlen pozíció erős jogi alapot ad: nehezebb másolni, nehezebb összetéveszteni. A márkavédelem ma nem csupán a logóra vagy a névre vonatkozik, hanem az egész megkülönböztethető arculatra, üzenetre, piaci pozícióra.


Példa arra, hogyan épít versenyelőnyt a márkapozicionálás, védjegy és márkavédelem

Oatly – a „nem tehéntejből készült tej”


Az Oatly nem próbált versenyezni soha a klasszikus tejmárkákkal. Úgy pozícionálta magát, mint „nem tehéntej”. Ez a világos, radikális pozíció elhozta számukra a teljesen új célcsoportot. A márkakommunikációban következetesen vitték ezt az irányt – és mára a védjegyük és márkájuk szinte megkérdőjelezhetetlen.


Összefoglalva:


Egy jó pozicionálás:

  • megkülönbözteti Önt,

  • érthetővé teszi az ügyfél számára az értékét,

  • segít a márkaépítésben, a védjegy megszerzésében és a márkavédelemben is.


A pozíciója nem az, amit Ön mond magáról. Az, amit az ügyfél érez és gondol Önről.


Ha szeretné megtudni, hogy hogy tudja a márkája optimális és ideális jogvédelmét biztosítani, töltse ki kötelezettség mentes űrlapunkat.



Hozzászólások


bottom of page