top of page

Miért fontos tudnia a célcsoportját márkavédelem és védjegy szempontból?

Sok vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy „mindenkinek” akar szólni. Egy jól felépített márka azonban pontosan tudja, kinek, miért és hogyan kommunikál. Ahhoz, hogy a márkája működjön és valódi kapcsolatot építsen ki a célpiaccal, elengedhetetlen, hogy ismerje azt az ügyfélkört, akinek az értéket kínálja. A jó márkastratégia azzal kezdődik: kik azok, akikért a márkája létezik.



Miért fontos a célcsoport pontos ismerete még a védjegy jognak is?


Ha tudja, hogy kiket akar megszólítani, azt is tudni fogja, hogy

  • hogyan érdemes velük kommunikálni,

  • milyen vizuális és nyelvi eszközökkel érheti el őket,

  • mire fogékonyak, mit várnak el Öntől.


    Ez nemcsak marketingkérdés, hanem üzleti pozíció erősítés is. Jelenlét. Ha tudatosan pozícionál, nehezebb lesz lemásolni, könnyebb lesz kitűnni és ezt érdemes valójában megvédeni. Erre való a védjegy.


Hogyan tudja meghatározni a célcsoportját?


  1. Piackutatás – nézze meg, hogy kik vásárolják a termékét, kik használják a szolgáltatását? Beszélgessen velük, ismerje meg őket jobban. A legjobb fejlesztő mindig a vevő.

  2. Ügyfélinterjúk, kérdőívek – mik a valódi problémáik, mi motiválja őket? Egyáltalán miért veszik meg a terméket, a szolgáltatást. Meg fog lepődni mennyire mást gondolnak...

  3. Online elemzések – milyen viselkedési mintákat mutatnak? Kattint, de nem vesz? Megveszi, de nem használja? A kutatások szerint 10-ből 7 termék megmarad a dobozban. De miért? Erre a kérdésre jobb, ha tudja a választ.

  4. Personalizáció – építsen fel 2-3 tipikus ügyfélprofilt. Nem mondunk vele újat. Mégis fontos, mert könnyebb lesz vele azonosulnia, empatizálnia.


Ha a fenti négy javaslatból csak egyet alaposan végig gondol, kielemez olyan márkát fog építeni, ami tényleg megszólítja a vevőt, amit tényleg meg fog érteni és meg is fog venni.


A Dove kampánya, amely valódi nőkön keresztül mutatja meg a célcsoport és a védjegy szerepét a márkastratégiában.
A Dove kampánya, amely a valódi nőkön keresztül mutatja meg a célcsoport fontosságát a márkastratégiában és védjegy építésben.

Dove – egy jól célzott márka ereje


A Dove az egyik legismertebb példája annak, hogyan lehet újrapozícionálni egy márkát tudatos célcsoport-választással. Amikor a szépségipari márkák a tökéletes női testet hirdették, a Dove szembe ment a trenddel: az átlagos nők önbizalmát kezdte támogatni, valódi történeteken keresztül.


Ez a döntés évek alatt stabil és hűséges célcsoportot épített számukra, és teljesen új arculatot adott a márkának.


Összefoglalva:


Ne próbáljon mindenkinek megfelelni. A sikeres márkák azok, amelyek pontosan tudják:

  • kikhez szólnak,

  • milyen problémájukat oldják meg,

  • hogyan érik el, hogy az ügyfél azt mondja: „Ez rólam szól - Ez kell nekem.”


Ha a célcsoportot jól meghatározta, onnan már sínen lesz. Lesz alapja az üzenetnek, vizuális arculatnak, szolgáltatásnak, sőt, még a jogvédelmének is. Amit jól pozicionál, azt nehezebb lemásolni is.


Ha szeretné megtudni, hogy hogy tudja a márkája optimális és ideális jogvédelmét biztosítani, töltse ki kötelezettség mentes űrlapunkat.



Hozzászólások


bottom of page